förändringens vindar blåser

Liam sover, han och jag klev upp klockan 8, han åt och sen somnade vi om båda två på soffan. Han hade en ganska orolig dag igår, men nu har vi inskaffat minifom-droppar så nu hoppas jag de ska börja hjälpa så småningom. Nu skyndar jag mig att dricka kaffe medans det faktiskt ännu är varmt, att läsa igenom alla bloggar och att försöka uppdatera min egen.
Det är svårt att skriva numera, allt känns som en gröt i huvudet och jag har alldeles för lite tid framför datorn för att få ihop något vettigt.

Vi har fått ett lägenhetserbjudande, och det lutar väl åt att vi kommer tacka ja. Dock har vi plats fem av tio, så vi får se hur det blir med det...
Hursomhelst, det är en trea på 89 kvm, betydligt större än den låda vi bor i nu.
Ligger på markplan i ett hus byggt 89, så det är någorlunda nytt, iallafall nyare än det här 40-talshuset.
Stort kök, fönster åt båda hållen, stort vardagsrum, och badrum med BADKAR(!) och eget förråd..
Har förmodligen både inglasad balkong och uteplats som vi förstår planlösningen, och det vore ju förträffligt.
Enda nackdelen är att den ligger i Torvalla, och jag hade helst bott kvar på Frösön.
MEN- chansen att få en liknande lägenhet här är inte vidare stor, dels skulle hyreskostnaden bli ett par tusenlappar högre, och dels skulle vi få stå i kö i ett par tio år till för att ens bli erbjudna.
Dessutom känner jag ju faktiskt lite folk som bor i Torvalla, och det är ju bara positivt!
Så, som sagt, det lutar åt att vi kommer tacka ja, och sen får det bära eller brista.
Vi har fått numret till han som bor där nu, så vi kan åka dit och kolla in den.

Vore ju så jäääkla skönt om Liam kunde få ett eget rum, inte för att HAN behöver det nu, men tro mig, hans saker behöver det mer än honom... och så småningom kan det nog vara skönt att man iallafall har möjligheten att han sover själv..
Nu gäller det för mig att inte börja hoppas för mycket, har en tendens att flytta in mentalt innan jag ens har fått lägenheten.
Så vi får se, vi får se.

Nu ska jag dricka en andra kpp och göra migsjälv iordning så vi kan gå ut när Liam har vaknat och ätit och förhoppningsvis inte är på något huligan-humör.

so long

Kommentarer
Postat av: Mari

Men JAAAAAA hoppas ni flyttar till Torvalla. Gud va jag ska hälsa på då:)

2009-09-09 @ 21:20:44
URL: http://darkashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0