bortskämda

är vad vi är/har varit, gällande denna lilla bäbis.
Nu har vi haft två "jobbiga" nätter, (tre sen han kom...)
Med "jobbigt" menar jag att han inte somnat ordentligt före 02, skrikit sig indianröd och bara velat äta.
Detta är ju ingenting, egentligen! Bara för oss som är vana en bäbis man nästan måste peta på ibland för att kolla så det rör sig. Så jag inser, vi är ordentligt bortskämda med denna lilla goding.
Ska nog testa miniformdroppar ändå, det skadar ju inte att försöka iallafall.
Napp vill han ju som bekant INTE ha, har visserligen fått honom att ta den några gånger, men det funkar bara när han är lugn och jäääkligt trött, inte när magen krånglar. Då blir han nästan ännu mer förbannad och ger en väldigt kylig blick innan han lägger av med ännu ett illvrål som närmast kan jämföras med ett bomblarm;
"hooouuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhh" = *vafan tror du jag ligger och gapar såhär för en PLASTBIT?!!!!*

Aja.. hursomhelst, idag fick jag lite "egentid" då Martin tog Liam en stund på FM. Så jag passade på att ta en snabbsväng på stan eftersom alla mina kläder är antingen för små eller för stora. Jag åkte med tanken att hitta ett par jeans, och det gjorde jag. Så även två munkjackor, tre linnen, en termosmugg och en flaskhållare att montera fast på barnvagnen. Hey big spender liksom...
Men det var nog allt, nästa gång får jag nog lämna visakortet hemma....

En hel del promenerande har det också blivit, jag orkar gå längre och längre men det går inte så fort. Just nu har jag hittat en runda som passar mig rätt bra, går till lövsta via bergsgatan och sen tar jag fritzhemsgatan tillbaka. Uppåt uppåt på vägen dit och sen enbart nerför på vägen tillbaka, så håller man sig liiite motiverad.
Imorgon är det dags att väga sig igen, och jag hoppas jag har nått mitt delmål, det var ju bara ett halvkilo dit för en vecka sen så det ska nog gå vägen, annars vet jag inte vad jag gör.. Inte för att jag sliter så hårt att bli av med kilona direkt. Visserligen promenerar jag ju en del men jag fikar nog därefter också.... Och inte blir det lättare när man har en sambo som gillar att baka. Frysen full med kanelbullar och äppelkaka, jag är ju inte mer än människa liksom =)

Nu blir det kvällsfika framför pirates of the carribean och kaaanske en dusch om jag hinner innan gofisen vaknar,

Godkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0