ett sunt resonemang ?

Jag har drabbats av skrivkramp.
Jag har många olika ideer och saker att skriva om, men allt försvinner såfort jag öppnar ett tomt dokument.

Hursomhelst. Det är en konstig tid nu. Det borde vara helt perfekt. Mars, kalas i dagarna två ( lillebror fyllde 18 igår och syster har storkalas idag) Jag fick låna en massa grav-kläder av Anna igår så jag slipper gå runt i mjukisbyxor dygnet runt, vi har lånat hem opeln över helgen för att provköra och jag har en vilde i magen som håller igång ordentligt på kvällarna.
Men just nu överskuggas allt av oro och jobbiga tankar.
En nära släkting drabbades av massiv stroke igår, och nu väntar jag bara på att telefonen ska ringa.
Det är märkligt att man kan prata om det i år och resonera "sunt" kring ämnet döden.
Det är märkligt att man kan spendera lång tid till att förbereda sig, men när det väl händer är man ändå aldrig beredd ?

Och samtidigt som jag inte vill att hon ska gå bort så vill jag verkligen inte att hon ska vakna upp från detta, för jag har sett alldeles för mycket av människor som över en natt  förvandlas till sängliggande "vårdpaket" från att ha varit självgående, och jag tycker hon förtjänar så mycket mer än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0