femifem...

..är klockan nu.
Jag får snart gå hem.

Natten har fyllts av en herre som var upprörd och kände sig lurad av sin tv, en dam som letade bränder ( och när jag sa att jag inte hörde något dån som lät som "en eld"  fnös hon endast tillbaka som svar), en annan som var övertygad om att det var morgon fr.o.m klockan 01:30, och givetvis en miljard sänglarm, eftersom nätterna här hellre ägnas åt att flytta möbler, tända lampor och vrida på kranar än att sova.

Jag är trött och mår illa, varma koppen tog jag med, men lyckades få inlåst i p-rummet. Och dit har jag ingen nyckel, "någon" har slarvat bort den. Så går det när man lånar ut saker.
Även mobilen ligger där, inte för att jag egentligen tror någon försökt nå mig såhär natten mellan måndag och tisdag. Men ändå...

Nästkommande natt blir min sista. Det känns välkommet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0