Det här med att vara gravid....

(stulet från en tråd på ett forum för gravida. Tyckte den var jävligt rolig för att vara så obehagligt sann)
Varför var det ingen som sa att...

*... alla konversationer med mannen i nio månader skulle börja med - eller begränsas till: Jag mår illa...

*Att man kan bli så trött att man tänker "nu somnar jag" när man sitter på jobbets toa. Alternativt att man frivilligt för första gången i sitt liv kasar ner på det kalla klinkergolvet på jobbtoan och tänker "ska bara ta en lite, liten tupplur..."

*Att kompisar skulle ge en komplimanger som "vad skönt! jag som trodde du gick på kortison" när man berättar att man ska ha barn. Och att de syftar på ens "vackert" uppsvullna kinder.

*Att ens vilopuls är skyhög fast man legat i soffan hela kvällen.

*Att man somnar till alla filmer, även de som börjar klockan 20. Och att man sen gråter som ett barn när mannen väcker en och vill att man ska lägga sig i sängen.

*Att man plötsligt kan få CELLULITER fast man varit smal och fit hela livet. Över en natt liksom.

*Att man kan börja ÄLSKA alla de maträtter man ägnat en hel livstid åt att hata. Och tvärtom. Mycket skumt.

*Att man kan må illa och vilja ha mat i en härligt hemsk kombination.

*Att man börjar skita som en hel karl. När det väl kommer vill säga.

*Man märker att alla plötsligt stirrar på ens mage. Speciellt på en stor arbetsplats och i början av graviditeten och man vill bara skrika: Ja, jag är gravid!

*Att man kan komma till jobbet och skita i att man ser ut precis så som det faktiskt är - man har just rullat ur sängen och man skiter i att alla vet det.

Kommentarer
Postat av: jojo

jo anagående den sista punkten där... har tänkt lite på det eftersom jag har gjort detsamma i typ 10v nu p.g.a. kristliga arbetstider som 06.45! ja jag har sett ut precis som när jag klev upp för 45min sedan på jobbet... och inte ens brytt mig!

Är jag skengravid eller bara skabbig?

puss

2009-03-28 @ 01:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0