Liam 090811

och så kom han till sist, vår lilla groda! Precis i tid, jag behövde aldrig gå gravid till jul, som det kändes där ett tag ( behövde ju inte ens gå över tiden). Och jag hade väl aldrig kunnat föreställa mig vilken känslostorm det skulle innebära att få barn.

I Måndags hade vi tid för ultraljud som sagt, han låg då på tvären, läkarna både kände och kollade, de tog prover på mig och vi fick en ny tid på tisdag morgon för vändning, ctg och igångsättning/eventuellt snitt.
Vändning skulle vara nödvändigt i vilket fall, det hade inte gått att få ut honom på tvären även med ett snitt.
Tisdag morgon kom vi tillbaka till förlossningen, fick ta ctg-kurva och vänta in läkarna för ett nytt ultraljud, där visar det sig att han då lagt sig med rumpan neråt. Thomas - som läkaren hette erbjöd sig att ändå göra ett försök till att vända, men jag valde snitt ändå, det kändes som nog med äventyr, hit och dit, fram och tillbaka som det hade varit så nu ville jag bara få ett slut på "eländet".
klockan var nu 9:30 och vår snitt-tid var 15:40, vi fick ett rum på bb, jag fick operationskläder och de satte nål på handryggen. Eftersom jag varken fick äta eller dricka fick jag två dextrosol av en barnmorska att tugga på, och så var det bara att vänta...
12:45 kommer två barnmorskor in och säger att jag fått min tid framflyttad till 13:00, och plötsligt finns ingen tid för att vara nervös längre. De sätter kateter och sen beger vi oss ner till OP. Får träffa teamet av narkosläkare, barnläkare, undersköterskor, sjuksköterskor, övriga läkare ( jag svär att det säkert var 20 pers i operationssalen förutom jag & martin)

Jag flyttas över till operationsbritsen, får spinalbedövning och ett antal andra mediciner (förmodligen en hel del lugnande för jag blev en aaaaning groggy vill jag minnas..) och tillsist kommer Thomas in - iklädd operationsrock och gummistövlar, efter att de testat spinalen och konstaterat att jag är helt bedövad från vaderna upp till revbenen sätter de igång.
Jag känner ingenting, jag trodde de gjorde ytterligare ett ultraljud innan jag hör en sug, och sedan börjar det ryckas och dras i mig, men jag känner som sagt ingenting av vad de håller på med.
Sen hörs ett litet vrål -  Liam!
Efter att barnläkaren kollat att allt var okej, vilket det var - han fick lite hjälp att andas men fixade det själv galant tillslut, får jag träffa honom. Martin fick ju träffa honom direkt i princip. De får åka upp på bb och vänta på mig medan de syr ihop mig, vilket tog cirka 20 minuter sen får jag åka upp jag med.

Vi stannade två dygn på bb, fick åka hem i torsdags "oförskämt pigg" och nu är vi hemma och laddar batterierna. Visst är jag en aning sliten efter snittet men det känns bättre och bättre för varje dag, sålänge jag har alvedon och en soffa så klarar jag mig.
Jag har verkligen världens finaste familj!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är verkligen värd att ha världens finaste familj. Kram mamma

2009-08-16 @ 14:58:04
Postat av: Linnéa

Åh vad glad jag är för er skull! Stort grattis till er alla 3:) Ja nog är det en riktig känslostorm det här med att bli mamma...och det tar inte slut än på ett tag vill jag lova;) Kul att få höra din berättelse! Kram

2009-08-16 @ 16:08:39
URL: http://ninneasblogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Ett jättegrattis. kramar

2009-08-16 @ 16:22:18
Postat av: Frida

Åhhh vad skönt att det gått så bra!!!

Grattis på er alla 3, blev lite tårögd då jag läste må jag säga.



Kram!

2009-08-16 @ 16:59:01
Postat av: Anna

Åå vi långtar tills vi får träffa er. Wilma ska klappa Liiaaa fint på huvet säger hon =) Stor KRAM till er alla tre !!!

2009-08-16 @ 20:32:42
Postat av: Anna

Åå vi långtar tills vi får träffa er. Wilma ska klappa Liiaaa fint på huvet säger hon =) Stor KRAM till er alla tre !!!

2009-08-16 @ 20:32:57
Postat av: Maria

Grattis till er lilla familj =)

va mysigt att han äntligen kommit ut nu!!

kram maria

2009-08-17 @ 13:29:37
URL: http://mariafastesson.blogg.se/
Postat av: Maria H

Grattis!!!! Åhh vad kul!!!! :)) Många Kramar till er alla tre!!!!

2009-08-17 @ 22:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0