vecka 24

är det ju nu, och har så varit ett par dgaar.
I magen händer detta:

Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 cm långt, barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.

Vi var och lyssnade på hjärtat tidigare i veckan, och barnmorskan konstaterade att allt även där verkade heeeelt normalt. Dock verkade den lilla ha något kort stubin, då han tycktes bli irriterad när barnmorskan var där och petade på honom (hjärtljuden gick upp något)
Jag har då ingen aaaaning vem han kan ha ärvt det ifrån ;)

Jag har varit ledig sen i Torsdags och bara tagit det lugnt.
I Torsdags tog jag med mig Ninja till Hissmofors för en promenad med Lena, Emma och Aston. 6 km av förvärkar och elaka fogar, herregud vad jag längtar tills man kan promenera problemfritt igen. Men bortsett från smärtan var det en trevlig dag =)
På Fredagen blev ju Ninja halt så då blev vi bara hemma, beställde hem pizza och hade det allmänt lugnt och skönt.
Igår vigde min sambo sitt liv för fotboll så jag och Ninja åkte och hälsade på min mormor, åt middag där och köpte med mig smörgåstårta som jag och Martin svullade i oss igårkväll framför Robinson.
 
Nu håller jag på och tonar håret, som jag avfärgade igår. Ska det vara slitet och håglöst kan det lika gärna vara blondt, slitet och håglöst. En sak är säker, jag trivs ABSOLUT INTE i min naturliga hårfärg. Så nu är det påväg att bli ljust igen ( som vanligt)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen vänta på Martin för att se om mitt matförslag (kebab) går igenom.

adieu

Kommentarer
Postat av: Molle

Hahahaha! Kebab går väl aaaaaaldig igenom Martin liksom? Förstår inte hur det ska gå till ;)



Kul att bebbe har temperament :D



2009-04-20 @ 10:14:43
URL: http://ettrosapenntroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0