torsdag

En riktig slappardag, iallafall var det tänkt att det skulle bli det.
Hasade ut till stallet för att släppan in odjuren, orkade inte rida (dvs jag orkade inte sadla) utan hade som tanke att ta några varv på plan med peaken på linan. Brydde mig aldrig ens om att tränsa utan tog honom direkt i grimman.
"Några varv på plan" förvandlades sedemera till ett aerobicpass för oss båda och slutade 1,5 timme senare.
Det började fint men några travvarv åt båda hållen, och galopp i vänster varv och försök till galopp i höger ( där fick jag också springa en del kan jag säga). Sedan fick jag syn på bommarna och slängde ut en bom på volten. Och innan jag fått över hästen över den.... Först tvärvände han och drog i full kaliber iväg åt andra hållet, andra försöket sprang han på sidan och det tog ett par varv innan han skuttade över, men jag gav mig inte!
Efter ett par lyckade småhopp la jag ut en på andra sidan, och så var cirkusen igång igen. Tvärvändning ( glad jag inte satt på ), fusksmitningar åt sidan etc. tillslut skuttade han över det med.
Och då tyckte jag det var så kul att han fick springa några varv extra.

Nu sitter jag hemma hos far min, dessvärre ( kanske mindre oväntat) är ingen annan hemma. Ska inhandla mig något att äta och bänka mig framför soffan igen.

puss

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Men är det inte bättre om du bänkar dej i soffan istället för framför den;) Pöss

2008-10-23 @ 23:04:40
URL: http://darkashes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0