intryck och uttryck

Det spelas sk. spelemansmusik på radion, flertalet män/kvinnor klädda i folkdräkt med fioler, fåniga leenden och nån som klappar i takt. eventuellt stampar om de släpper lös ordentligt.
Jag och Marie konstaterar att den musiken får oss båda att tänka på en herre som vi tog hand om för flera år sedan.
Just den här mannen var väl inte av det trevligare slaget, så musiken får en rätt negativ klang.

Det slår mig att på något sätt så märker dessa människor mig. Även om jag gör allt jag kan för att slippa undan.
De kryper under skinnet på mig med sina små egenheter.
Med sina spelemansvisor, bröstkarameller, bjudchoklad från 90-talet, ordspråk som upprepas, kvällsavtackningar, dementa handlingar, snuskprat, elaka påhopp och försök till skämt.

kanske dags att vända blad, på mer än ett sätt ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0