nu du.

Det har hänt två roliga saker idag på jobbet.

Det ena var att träffa C imorse. Det är alltid roligt. Nu ska han ju åka bort så då lär jag inte få se honom på ett tag.
Helvetes skit!

Det andra var att Ola ringde. Det är också alltid roligt. Dock hörde jag inte ens hälften av vad han sa eftersom han var ute i blåsten. Men jag låtsades. Jag tror det blev rätt.

Det har även hänt mindre roliga saker.
T.ex att jag jobbar med att satkärring utan dess like i min periferi. Ingen av de boende, och ingen i den närmre personalkretsen.
Men ändå. lik förbannat. En satkärring!
Denna människa anser sig förmodligen av hennes längre utbildning, ha rätt att beordra MIG hit och dit att utföra vissa sysslor.
T.ex ringde hon nyligen och sa åt mig att åka upp till sjätte våningen för att hämta en nyckel som hon behövde för att ta sig in till en boende.

My ass! Hämta nyckeljäveln själv! Det är väl inte mer jobb för henne än för mig ? Speciellt då det även gäller en man som jag arbetsmässigt inte har så mycket att göra med.
Jag är undersköterska, ingen jävla piga.
FRÄS!


Kommentarer
Postat av: Sara

kan ju bara tänka mig vem det kan ha varit??? börjar det möjligen på E??? I så fall har hon gjort samma sak med mig!

2008-05-24 @ 01:00:29
Postat av: C

oooooh min favvo blir nästan kåt av den härliga uppenbarelsen när denne rör sej som ett snabbt litet paket kompremerad ilska i korridorerna vilken charm och utstrålning. Smälter när hon tittar i mina ögon, hon talar, jag tänker: om jag ändå finge och knyter min näve..... Go E!!!!!!

2008-05-24 @ 19:06:13
Postat av: C

det är alltid kul å träffa dej med!!!!!;) och under min vistelse på annan ort så kan jag lova att jag kommer att suga i mej pints och GT så det räcker till att marinera oss båda, det är tydligen de lokala sederna har jag hört..tycker det låter okristligt men vad ska man göra?om jag inte smälter in kanske infödingarna häcklar och hånar mej.

2008-05-24 @ 19:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0