lyxfällan nästa...

Hhahahaha
Kommer hem och hittar ett brev från SOCIALTJÄNSTEN i min brevlåda.
Jag har alltså blivit ett SOC-FALL.
Allting grunnar sig i att Fabös drog 1400 kronor för lite i hyra, vilket de senare krävde tillbaka.
(Det var ju iofs dumt av mig att inte kolla upp varför hyran var så billig, det kan jag erkänna)
Nåväl. Jag betalade snällt in de 1400 kronorna plus INKASSOKOSTNAD.
NU får jag ett brev från soc där de säger att jag har en obetald hyresskuld.
Om jag inte betalar tillbaka skulden omgående riskerar jag avhysning!
My ass, den är ju visst tillbakabetald.
Jag har tackolov kvitto på det, men magkänslan efter att ha fått ett sånt här brev är inte rolig.

Så imorgon måste jag alltså ringa denna kvinna på Soc och undra vafan de håller på med.
Tänk om jag har nån mer skuld som jag inte vet om ?
Åååh vad roligt allt, exakt allt, är nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0