fredag- - arbeit macht frei

Klev upp, klädde Ninja i finhalsbandet och drog till jobbet. Glad i hågen både matte och vovve, för idag skulle det endast arbetas till 16:00 och sen skulle det tas helg, för första gången på...länge.
Morgonen flyter på, saker att göra, allt går fint, tills...
chefen kommer in med ett ansiktsuttryck åt det panikslagna hållet och säger "snälla elin..."
Ja, där rök vår Fredagkväll.
Men hon var ju iallafall snäll och lät mig välja bland ikväll, imorgon och på söndag.
Och här har man ju laddat för utgång imorgon, så jag tog ikväll. Skönt att få helgen ledig.

Så allt jag skulle ha gjort i eftermiddag (tvätta, städa, skruva tv-bänk) får jag nu istället ta imorgon.
Dock ska Ninja få sin långpromenad runt berget, det har hon förtjänat.
Hon har blivit lite missunnad nu när jag var sjuk, inte för att jag tror hon har lidit.

Lågvattenvarning på den här bilden, men den skulle kanske kunnas sättas upp utanför min arbetsplats ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0