sovrummet klart.

image48

Så var sovrummet klart då. Såhär blev det!
Ska bara fålla upp gardinerna som är på tok för långa ( ser jag nu tack vare bilden ) men annars är jag rätt nöjd.
Har ju varit halvfärdigt länge, men idag tog jag mig tid och råd att inhandla överkast, pläd, tavlor och kuddar ( allt som syns på bilden m.a.o ) Tack gud för hemtex säger jag, halva priset på allt. Jämt.
Nu gäller det dock att hålla hårt i slantarna som återstår...

Två dagar ledigt var välbehövt helt klart. Hann med både mitt hem och migsjälv på ett sätt jag inte gör när jag jobbar.
Igårkväll kom Anli över på fika, eller ja, fika o fika. Hos mig bjuds inte så mycket annat än thé eller kaffe just nu.
Mycket trevligt, hann uppdatera vad som hänt, sagts och gjorts sen sist ( kärringtjatter enligt herr x )
Och det var ju en del, som vanligt med våra liv.
Anli berättade att en häst sparkat ihjäl en annan häst i hagen på Tanne. En brodd i tinningen. För er som kanske inte är så insatta kan jag berätta att det först och främst är jäkligt svårt att ta ihjäl en häst. Hästar har sin tinning i pannan, och oddsen för att en häst ska kunna sparka ihjäl en annan är typ en på miljonen.
Strange things will happen.

Imorgon kommer herr x på middag. Lär bli nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0