mp3-minnen

Sitter och lyssnar igenom mina mp3-filer här på datorn.
Här finns musik från olika epoker i mitt liv, låtar som minner om forna tider, vänner och ex-vänner, ex-pojkar, ragg eller bara löst folk.
En liten lista:

Prince/Purple Rain - påminner om en fling jag hade  innan jag träffade L. Vi stod vid baren på olearys och skrålade med i ovanstående visa och jag förkunnade att han var det sötaste jag sett, iallafall den kvällen. Precis när vi skulle avsluta det hela med världens mest lägliga kyss blev vi bryskt avbrutna av en vakt som menade att nu var det  stängt och släckt och dags att gå hem.
Han följde mig över bron den kvällen, var en gentleman och lånade ut sin jacka, sen fick han vända och gå tillbaka.
Vi sågs även därefter i nyktert tillstånd, jag kunde konstatera att haninte var fullt så söt som han såg ut att vara genom botten av ett ölglas. Men väl trevlig. Flingen höll i sig över valentines day. Sen rann det ut i sanden och jag träffade L.

LIVE/ lightning Crashes - Påminner på ett bitterljuvt sätt om mitt danska as till ex. Världens bästa kille i alla avseenden fram tills han visade sig vara det största aset på moder jord.
Väl mött Michael Jensen.

Iron maiden/ run to the hills - Påminner om livet runt 01. Jag, Kristian och Annelie umgicks ett tag ohälsosamt mycket med hårdrockare. Det här var i princip den enda låten vi kunde dela med dem. Vi stod på stolar och gormade med, sen gick vi ut på baren Cafeet och dansade natten lång. Jag hade en nykter period så det var ofta efterfest i min dåvarande volvo 480.

Beyonce/Irreplaceabe - Påminner om tiden då senaste förhållandet var på upphällningen. Efter några paus-dagar och alldeles för mycket funderande dök hon bara upp tjejen och sa åt mig att nu jäklar tar du dig i kragen och gör slut. Och det gjorde vi! Och det var det bästa vi gjort för vårt förhållande någonsin.

Praise Cats/ shine on me - Påminner om K. och hela sthlms-gänget. Vi satt i Ivar Lo`s sommaren 06  och muttrade över ett gäng berusade skolungdomar. Helt plötsligt spelar deras bandare den här låten och alla sjunger med, utom vi, som aldrig hört den förr. Jag och K Inledde ett större spaningspådrag och googlade på vad vi trodde kunde vara texten. Det blev många missar, men slutligen rätt. Världens skönaste soul/techno-dänga!

Basshunter/Booten Anna - påminner om min, mattans och Annas resa till alanya, där den spelades dag som natt. Påminner även om det dekadenta levernet som utspelades därnere. enough is enough. Men roligt hade vi.
I sommar kör vi igen, Mattan ;) !

w.a.s.p/heavens hung in black - symboliserar Lars. En vacker människa och en vacker låt. Jag säger inte mer än så.

Blonde Redhead/misery is a butterfly - underbar låt som påminner om en kort romans jag hade med en man vi kan kalla J. Han introducerade bandet för mig. Vi hade något tillsammans som grundades på svartsjuka. Det hela var dömt att misslyckas. Det gjorde det också.

Haddaway/what is love - är mitt livs bästa tid, varma månader 02. Då jag och Anli bodde tillsammans, festade oss igenom en hel sommar och lekte med pojkar. Det var xider, a night at the roxbury och vespor för hela slanten!

skulle lätt kunna fortsätta tills jag använt upp alla tecken för vad somär  tillåtet, men timmen är sen och jag misstänker att intresset är halvdant. Det får räcka med 10.

Kommentarer
Postat av: ANNELIE

SPRING FÖR DITT LIV.

jag läser bara din blogg. din blogg är den enda blogg som tilltalar mig på hela datorn, eller jaja, "internet".

2008-03-13 @ 18:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0