lördag

Inatt slår vi om till sommartid, glöm inte bort detta mina kära vänner. Sådant är lätt hänt.
Jag glömde det förra året, helt och totalt.
Med följden att jag missade natttåget hem från GBG till ÖSD och därmed även arbetspasset på Petunikan som jag ahde dagen efter.
Jag och dåvarande pojkvännen hade varit ute i slottsskogen hela dagen, lagom blåsta som vi båda är hade ingen ens reflekterat över tidomställningen. Förrän det var för sent.
Förmodligen något jag aldrig kommer glömma och helt klart något att berätta för barnbarnen, om det nu skulle bli några sådana.

Det är Lördag kväll och jag har avklarat ett 7-21-pass utan två möjliga.
Inte ett skit har hänt, det var ett tag dödens uttråkande. Serverat frukost, lunch och middag åt mina fem boende.
Vid bordet säger aldrig något ett ljud, och försöker man skapa en konversation får man ofta bara ett "ja" eller ett "nej" och sen inget mer. Så vi har suttit där, jag och pensionärerna. Tysta som möss och tittat åt varsitt håll.
Eller vadå möss, möss kan ju säkert föra ett jäkla liv. Om de är på det humöret!

Imorgon lär bli likadant, så jag kan ju inte klaga på att jag har ett utslitande arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0