blend dom

Ja herreminje en sån eftermiddag.
Mattan hade slagit på stort och köpt en gigantiskt men snyggt koksbord och stolar.
För att få hem det krävdes en släpvagn, och för släpvagnen krävdes en bil. Och inte vilken bil som helst utan min bil!
Vi möter upp efter jobbet, åker på k.o.o.l, lastar på möblerna på vagnen och lastar på släpet på bilen. Hinner 100 meter, sen lossnar släphevetet! Och RÄTT IN i kofångaren bak på Carol!
Turligt nog det, så det inte var någon annans kofångare som fick ta stöten.
Hursomhelst, nu behövs ny kofångare, min har numer ett hål. Men det får brorsan fixa.
Efter tidigare omständigheter tar jag inte plåtskador på så blodigt allvar. Bordet klarade sig och vi klarade oss.
Middagen blev pizza på Söder och därefter lite florerande runt bland färger och tapeter i industribyn. Hittade mycket fint till mitt kök, men ekonomin säger sitt och den säger just nu Nej.
Imorgon blir det jobba, sen fixa med bordet och äntligen massage om mina bihålor tillåter det.

dagens tre huvudpersoner:

image20

muppan och mattan

image21
carol


Kommentarer
Postat av: ANNELIE

"koksbord"

"Koks, produkt som framställs genom torrdestillation av stenkol där biprodukterna (utöver aska), bland annat metan, används som stadsgas. Koks används som bränsle och som reduktionsmedel i järnframställning.

"Koks" är också ett vanligt slangord för kokain. Detta ordbruk kommer från engelskan där cocaine fått smeknamnet coke, vilket är det engelska namnet för koks."

2008-03-06 @ 21:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0