alkoholens följder..



Min lägenhet ser ut som att en demon tagit den i besittning.
De senaste dagarna har jag varit alltför påverkad av rusdrycker att detta inte bekommit mig det minsta.
Först nu ser jag hur det verkligen ser ut.
Det första jag möts av i hallen är en tom och grön plastskål.
Jag vet inte vad den gör där, vad den fyller för funktion liksom, men jag hade säkert en jävligt bra anledning lördag natt att placera den där. Så jag låter den stå kvar... ett tag till.
I sovrummet fattas en kudde i sängen. Jag vet inte när den försvann, och jag vet inte var den tagit vägen.
Den är bara borta ?
Och när vi ändå är inne på sängen. Lera ? Lera, grus och gräs ? Törs jag skylla allt på hunden ?
Och köket vill jag helt enkelt inte prata om.... det räcker med att nämna att jag de senaste dagarna druckit vatten ur finporslinet, för det är det enda som är rent. Så jäkla nice!
Nejmen imorgon, jag lovar och svär.
Då ska här diskas, tvättas, dammas och fejas.
Sen ska jag fira med en öl.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0