SKÄRPNING! (eller: vad hände med gentlemannen?) (känsliga läsare varnas )

Jag är allas vän från början, men lite får man anstränga sig för att behålla den vänskapen.

Just nu är jag så otroligt trött på folk i allmänhet, och män i synnerhet, som inte kan bete sig!

Jag är så otroligt trött på flirtar som förstör allt genom att vara supersviniga, de med dåligt bordsskick, som slafsar och vräker i sig det sista av vad som finns kvar av måltiden UTAN att fråga om jag vill ha mer,  de som efter att ha ätit upp driftar sig till att säga;
" Åh fan vad mätt jag blev, förresten du ville väl inte ha nåt mer va, aja det är slut  ändå hursomhelst. fan nu blev det inget över till matlåda!"
Nu har jag gått från att säga:
-"neheejjdå gud nej ohh jag blev också SÅ mätt på de här tre stripsen jag hann ta innan du åt upp resten" till att bara stirra på dem, lägga ifrån mig besticken och tala om som det är:
-"nejtack, jag är mätt, och tack vare ditt slafsande, smackande och snorande kommer jag förmodligen inte äta på en vecka framöver heller"

Jag är så otroligt trött på dem som intar mitt territorium, slänger upp sina skitiga fötter på mitt soffbord, använder min toalett utan att spola, lämnar högar med portionssnus överallt i MIN lägenhet.

Jag är så otroligt trött på folk som inte kan ta ett nej, som skickar martyrsms och ringer martyrsamtal 03:30 och därefter martyrsms igen och undrar varför jag inte svarar. Det är tisdag natt och klockan är halv fyra. Skulle du svara ?

Jag är så otroligt trött på blekfeta, stillösa och äckliga män som TROR att ni är något jag vill ha!
Lämna mig ifred, det är ju KRÄNKANDE för fan!

Jag är så otroligt trött på de som spelar ett spel, och det är otroligt jobbigt att inse att den där mannen som betytt mycket för mig, som alla tjatar mig sönder och samman om, och som jag har haft så svårt att släppa, också gjort precis det. Spelat ett jävla spel!

Jag är så otroligt trött på alla ni som är otrogna, eller som tar alla chanser ni får i ett hopp om att få vara det. När ni har världens kap som sitter hemma i godan ro, i tron att just du är ute med polarna.


Satt tidigare idag vid min vapendragares köksbord och gjorde en lista, där jag skrev ner alla anledningar varför hon och jag INTE är bottenskrap, vilket vi nyligen insåg att vi kanske är, och att vi därför borde nöja oss med att ragga på bottenskrap.
Aldrig i helvetet! Listan blev lång och kan nog bli ännu längre, jag kommer aldrig nöja mig med vadsomhelst.
Tills jag hittar en vettig man som passar in i min mall:

  • stil
  • intelligens
  • socialt kompetent
  • humor

    ...så lever jag som en jävligt nöjd singel!

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0