På djurfronten då ?

Jotack, Ninjagrisen har återigen fått mask, detta blir tredje kuren sen jag skaffade henne. Idag kontaktade jag dock djursjukhuset för att höra vadfanihelvetesjävlaskit  som är problemet! Kvinnan i andra sidan av luren förmodade att det rörde sig om en annan form av Bandmask än den som Axilur bekämpar. Så, efter att precis ha inhandlat en ny kur Axilur för 150 spänn (tog givetvis inget kvitto) fick jag åka tillbaka och köpa en annan tablett för samma summa.
Nu jäklar ska de små rackarna bort, en gång för alla!

Hon började dessutom löpa idag, och får därför gå klädd i en liten byxa när vi är inne. Något hon inte alls uppskattar. Hon har insett att om hon kryper under stolar, soffor, fåtöljer och dylikt och pressar upp rumpan mot dem kan hon näääästan dra av sig dem på så sätt.
Hitills har hon inte lyckats, och jag hoppas det är en vanesak så hon lugnar ner sig om ett tag.

Peaken går bra och framåt. Igår travade han riktigt fint en längre sträcka, tidigare har det bara blivit några få travsteg och därefter galopp. Jag blev så glad. Så glad att det knappt gjorde något när han hoppade fram på bakbenen istället för galopperade sista sträckan, "räsersträckan" m.a.o
Han är så snäll och fin, min lilla klippa!


Kommentarer
Postat av: Chewingguns

Hårda bud i mellerud! Lycka till med maskarna önskar skruvade boysen på vår blogg!

2008-07-11 @ 23:16:18
URL: http://metrobloggen.se/chewingguns
Postat av: Anonymtpar

Då har du inte sett resten av vår blogg!

2008-07-11 @ 23:35:06
URL: http://anonymtpar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du haft olika maskmedel varje gång, för så gör man t.ex när man avmaskar valpar innan leverans (3 gånger) just för att man ska ta alla små eventuella kusar?



Även större hundar har jag för mig att de rekommenderar att man kör olika varianter på varje gång, så att de inte blir immuna de små rackarna.

2008-07-12 @ 00:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0