Jag är åter

Ser ingen anledning att be om ursäkt för senaste veckans bristfälliga bloggande, jag har aldrig lovat att blogga varje dag.
Och bjuds det till tillfällen för gott liv IRL så tar jag givetvis dem!
Min kära vän Lars lämnade sitt fort på västkusten för att besöka mig och den norrländska prärien en vecka.
Jag gjorde mitt bästa för att vara en god värdinna och tog med honom på allt vad jag ansåg att Jämtland har att erbjuda.
Vi besökte Löfsåsen och hästarna ( och annelie ), vi drog till stugan och grillade med Henke och Annelie.
 Kvällen avslutade vi med ett tvåtimmarlångt kortspel, även kallat chicago. Det drog ner på stämningen lite med tanke på att vi är fyra vinnarskallar/dåliga förlorare allihop. Slutet gott, allting gott och jag vann hela skiten.
Annars var det en mycket trevlig kväll som jag vill tacka de inblandade för! Tack Tack!

Åter i Östersund har jag och L gjort stora Turistrundan. Igår besökte vi Frösö kyrka, Peterson-Berger`s Sommarhagen, Stocke-titt (som var betydligt mindre än jag minns det ) och Frösötornet.
Vi var även på väg in på Frösö Zoo innan vi insåg att enbart inträdet gick på 180 spänn och jag fick stora skälvan!

Nu är det Fredag kväll , min vän har återvänt till Götlaborg och jag sitter åter på jobbet, beredd att jobba (läs blogga) mig natten igenom.

Bjuder på en bild från ett av våra turistmål:

Frösö kyrka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0