stackars stackars elin

Det började som "vanlig" tandvärk i Tisdags kväll, följt av "jagdörsnart-tandvärk" på natten. På Onsdag morgon hade kinden och käken svällt upp, ser ungefär ut som jag mulat ner en apelsinhalva i nedra delen av kinden. Tog mig inte ur sängen förrän 17:00 och då var det för att ringa till mamma och grina. Stackars mamma som fick komma och ta hand om sin ynkliga dotter, kvällen slutade på akuten då det inte gick att få tag på en enda jour-tandläkare. På akuten fick jag tradolan så jag ska klara mig över natten och kåvepenin för infektionen.
Tar två tradolan till att börja med, 45 minuter senare har jag allvarligt samtal med toalettstolen, då det kanske inte är så klokt att ta två tralala efter att ha satt i sig en karta panodil + 7 ibumetin.
usch usch, blev till att återgå till de "vanliga" värktabletterna igen, trots att de inte tar bort all värk. Tradolan ger mig inget annat än hallucinationer ändå. Och baksmälla dagen efter.
IDAG fick jag iallfall komma till tandläkare, som konstaterar en död tand och en smärre var-infektion....how nice. Hursomhelst känns det lite lite bättre nu efter att ha varit där, men det var tydligen bara början av fyra besök.
Har inte speciellt ont längre men fortfarande feber och ser ut som en fullproppad hamster i ansiktet. Så det blir nog ingen vm-invigning för elin imorgon =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0