söndag

slö-söndag.
skön söndag.

Lyckades sova till 11:00, vilket jag inte gjort sen innan jag åkte till thailandet.
Det behövdes nog i vilket fall som helst.

Jag och Mattan har varit ute på en kick-ass promenad. Till lillänge för att titta på en TV till Mattan. Jag lyckades få tummen ur och köpa ytterligare en scartkabel, något jag laddat för att öra i tja.. två år ?
. 129:- kostade den mig hursomhelst. När vi senare kom in på coop sålde de scarts för 49:-. så ja...  man kan ju inte få allt. Dessutom säger Lars att det är skillnad på sladd och sladd... Får väl tro honom i den frågan då.

På coop köpte jag melonjuice. Och döm om min förvåning när den även smakade melon. Jag har liksom alltid tänkt att allt vad juice innebär ska smaka apelsin. Man lär alltså så länge man lever... helt enkelt.

Vägen tillbaka tog vi via det sexiga industriområdet Odenskog och vidare förbi Söder. Jag fick ont i höfterna som en gammal kärring. Jag tänkte ett tag att det kanske var artos eller nån annan reumatisk sjukdom som innebär att jag snart måste operera in en ny höftkula eller två. Men Mathilda är så klok, hon förklarade att det nog berodde på att jag sällan ( aldrig ) stretchar. Jag blev lugn igen. Stretcha är det nya svarta. Jag börjar imorgon.

Hursomhelst är jag sjukt nöjd med dagens lilla äventyr, även om det tog ett par timmar på soffan framför halvkeff reality-tv och några nävar chips att återhämta sig. Väl värt!

tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0