ett dygn i klövsjö

Är hemma på plats igen efter ett dygn i fjällen, så mycket mer har jag inte att säga. Testade ny-laggsen idag och de funkade utmärkt. Bästa skidorna jag någonsin stått på as a matter of fact. Föret var bra också. Resten av tiden gick åt att arbeta hårt för att inte få en flipp på den där yngre människan som följde med och som gjorde allt vad hon kunde för att hennes dåliga humör skulle gå ut över alla andra. Hon lyckades stundtals rätt bra.
Jag liksom ba älska när en fjortonåring ska berätta för mig hur jag ska ta hand om minsta systerdottern, när jag ska stänga av tv`n, när det är dags att kliva upp, vad jag borde äta till frukost, hur mycket jag ska väga i förhållande till min längd etc etc etc. Jag är ju liksom ba 26 !!!
Tur att hon vet exakt allt så man slipper tänka!!!
Nä huvva.. men jag lär ju ha varit snarlik henne när jag själv var i samma ålder. Det som slutligen fick tyst på kaxet var när vågen bevisade att hon väger två kg mer än mig.

Hon: ASSÅ GU, DÅ VÄGER DU FÖR LITE. DU SKA BA VÄGA SIOSÅ MKT OM DU ÄR SIOSÅ LÅNG
Jag: Ser jag sjuk ut eller ?
Hon: nä ?
Jag: Nä precis. Jag väger perfekt!
Hon: ...

Haha. jag kan bara inte sluta droppa dialoger där hon är inblandad. Hon är så härlig ibland

Hon: Är vi hemma till 20 ? det är skotertävling då
P: ...
Hon: ÄR VI DET ELLER ?
P: ...ja vene.
Hon: ASSÅ SVARA RÅ ! ÄR VI HEMMA TILL ÅTTA. JAG SKA VARA HEMMA TILL ÅTTA OCH I STAN DÅ !
P: SLUTA TJATA!
Hon: ASSÅ FAN VA SUR DU E ! jag frågade TYP EN GÅNG!!

Sova i egen säng ska bli skönt, om än något ensamt. Tur jag har stampargrannen!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Just nu har jag en header tävling i min blogg, var med och tävla om du vill:D

2008-02-09 @ 22:38:09
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0