berg&dalvana

Vi pratar om det, jag och L.
Båda är på samma nivå, han förstår. Säger att han har det likadant. Känns skönt att höra även om jag inte vill att han ska vara ledsen såklart.
"man har ju känt så här massa gånger innan så man vet ju att det det kommer bättre stunder......livet är väl en bergodalbana, men ibland önskar man att dalarna inte var så djupa kanske"

Han säger att det bara är att ta nya tag, jag säger att jag måste ha något bra för att kunna göra det. Han förstår. Har det likadant.

Vad gör man när allt bara känns skit ?
Jag rasar i vikt och gör mamma besviken
Jag kraschar förhållanden och gör pappa besviken
Jag orkar inte ta tag i något och gör migsjälv besviken.

Jag säger allt som det är, vårdepp säger alla. vårdepp säger jag.
Tappa inte kontrollen säger alla. Jag tappar den inte. säger jag.


Jag glider ifrån allt
Vad var jag en gång?
Jag förlorar mitt fokus
Vad drömde jag om?
Jag har lånat av banken
Jag har säkerhetsdörr
Jag skulle aldrig få säga
Att det var enklare förr
Jag ser mig i spegeln
Det är en dålig dag
Är det henne jag känner?
Är det hon som är jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0