allt om min pappa

Min pappa är egentligen en ganska rolig person.
Har inte träffat honom nu på kanske två-tre veckor, inget som hör till ovanligheterna iofs.
Även om jag inte  träffar honom så frekvent så finns han alltid med på något sätt ändå.

Pappa har en förmåga att anse att alla han inte förstår sig på är "djupa".
Torsten Flinck är djup, Christina Lugn är djup, ja, egentligen alla som sysslar med kreativa yrken, är djupa.
Sitter du, eller har suttit inne på psyk kan du klassa dig som djup. Jag misstänker även att min far anser att jag är lite djup jag med, för jag tror inte han förstår sig på mig hela vägen. Men å andra sidan, vem fan gör det ?

Men filmer, böcker och liknande, är sällan djupa enligt min far.
Då är det bara "sjukt"!
Oceans 13 t.ex, är en "sjuk" film, för det är så snabba klipp. Som han inte förstår sig på.
Djupt, blir det först vid filmen KIDS, som jag och min far såg för länge länge sen ( jag dog en smula varje minut)
Även Breaking the waves var djup.
Allt som inte har pålagda skratt är sjukt eller djupt!

Dags för tillsynsrunda.
Det här blev djupt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0