his(s)torien

Okej, är måttligt irriterad nu. Det här är inga patienter så det här går fan inte under någon tystnadsplikt.
Hissjäveln på jobbet stannade med tre förmodade penschisar i, det var iallafall sura och gråhåriga och uppfyller där alla krav på vad en pensionär är.
Såklart stannade den precis utanför min avdelning, och servicemänniska som jag är gick jag självklart ut när hisslarmet tjöt. Hissen hade stannat nån decimeter längre ner än vad den borde, men hissdörren gick lätt att öppna.
Tror ni jag möttes av ett tack ? Nej, istället får man en jävla utskällning av en otrevlig gubbjävel, tätt uppföljd av två lika otrevliga och hispiga kärringar.
Mycket kan man svälja men så fick en av dem syn på Ninja.
"NÄE är det en sån här elak hund!! ta bort `na!"
Min kollega V hinner knappt kontra med "nej hon är världens snä.."
 innan hon blir avbruten med "SÅ SÄGER NI ALLIHOP, MEN JAG HAR LÄST I TIDNINGEN!"
Själv stog jag bara mållös.
Förlåt för att jag släppte ut er ur hissen! Det ska inte upprepas. Tro mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0