26 years and what have I done...(eller: sveriges la-ha-ha-hand)

Vad var det som hände egentligen?
Jag minns att jag gick ut gymnasiet med höga förhoppningar om framtid.
Drömmar om lyckan, rikedom, ett liv i lyx och överflöd.

Ingenstans kan jag minnas att drömmarna skulle handla om att tvätta nerpissade tygdrag, byta vuxenblöjor på löpande band, smyga mig förbi barrikader av galgar och pallar på natttillsynerna, få skäll för att middagen serveras 5 minuter för sent, få skäll för att middagen serveras 5 minuter för tidigt, få skäll för skällandets skull, truga i mediciner, få psykbryt på larmtelefonerna, komma hem och lukta kiss, bajs, svett och gammalt.

Var gick det snett ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0